Brand Report | Homepage

BCR a realizat 315,1 milioane lei profit în 2016

0 Comments 🕔05.May 2016

bcr

Pe baza unui rezultat operațional de 330,6 milioane lei, BCR a realizat un profit net de 315.1 milioane lei în primul trimestru din 2016, susținut totodată de recuperări consistente ale unor credite neperformante precum şi de îmbunătățirea calității portofoliului, se arată în comunicatul emis de BCR.

Făţă de anul precedent rezultatul operaţional este mai scăzut, cu 15,7 %  respectiv de 392,3 milioane lei. Această scădere se datorează veniturilor operaționale mai mici, aflate sub impactul unei contribuții mai reduse din derularea creditelor neperformante, marjelor de dobânzi mai scăzute, un mediu de dobânzi scăzute şi o creștere a costurilor.

Rata creditelor neperformante a scăzut la 19,5% comparativ cu 25,6%  în martie 2015. Gradul de acoperire a creditelor neperformante s-a îmbunătăţit ajungând la un nivel de 78,4% în martie 2016, potrivit comunicatului.

În activitatea bancară retail, performanţa ridicată a reţelei de sucursale a generat volume noi de credite în monedă locala în valoare totala de 1,10 miliarde lei, înregistrându-se vânzari solide de credite garantate şi negarantate, in pofida faptului ca programul Prima Casa a încetinit ca urmare a epuizării plafonului de garantare alocat.

BCR deţine o cotă de piaţă de 33%  în ceea ce priveşte co-finanțarea proiectelor care beneficiază de fonduri europene şi un portofoliu de  peste 7,1 miliarde lei co-finanţări acordate. Cheltuielile administrative generale în prima parte a anului  2016 au ajuns la 405,6 milioane lei  mai mari cu 13,4% comparativ cu 357,6 milioane lei în trimestrul întâi a anului 2015. Raportul cost-venit a ajuns la 55,1 % în 2016 faţă de 2015 când nivelul atins a fost de 47,7%.

Depozitele de la clienţi  au fost în uşoară scădere cu 1,9% la 41.806,3 milioane lei la 31 martie 2016, faţă de 42.626,0 milioane lei la 31 decembrie 2015, considerând faptul că evoluţia pozitivă a depozitelor retail a fost compensată de o scădere sezonieră a depozitelor corporate.

BCR oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 511 unităţi retail amplasate în majoritatea oraşelor cu mai mult de 10.000 de locuitori din toată România, ca şi prin cele 21 de centre de business şi 23 de birouri mobile dedicate companiilor.

BCR se concentrează pe creditarea în lei, cu scopul de inversa pe termen mediu şi lung mixul de valute din portofoliul de credite în favoarea monedei locale şi pentru a utiliza la maximum capacitatea puternică de auto-finanţare în lei.

Poziția BCR este puternică, reflectând soliditatea bilanțului său. Capitalul și lichiditatea pe care le deținem, ne permit să finanțăm susținut și totodată cu discernământ, gospodăriile și economia în ansamblu. În același timp, contextul curent, incluzând cadrul legislativ, generează o serie de provocări ale căror efecte nu pot fi minimalizate. Ne dorim să putem avea succes financiar, alături de clienții noștri, într-o țară a cărei prosperitate se bazează pe reguli simple și clare, a declarat Sergiu Manea, CEO al BCR.

 

Sursa: Comunicat BCR

Sursa Foto: romaniajournal.ro

 

Similar Articles

Gabriela Szabó vine la Cluj. Află secretele campioanei care a ajuns mereu cu un pas înaintea tuturor

Gabriela Szabó vine la Cluj. Află secretele campioanei care a ajuns mereu cu un pas înaintea tuturor 0

Multipla campioană mondială la atletism, Gabriela Szabó vine la Cluj – Napoca, în perioada 14

The Woman 2017: Învățarea continuă – strategia liderilor de mâine

The Woman 2017: Învățarea continuă – strategia liderilor de mâine 0

Eleanor Tabi Haller-Jorden, recunoscută ca o puternică voce în domeniul educației și a egalității de

Esențial pe agenda HR-ului: 29-30 martie, HR Summit Cluj-Napoca

Esențial pe agenda HR-ului: 29-30 martie, HR Summit Cluj-Napoca 0

HR Summit Cluj-Napoca se află pe agenda specialiștilor de resurse umane din zona Transilvaniei, reunind directori

Andreea Mihnea, EY : despre valoarea echipelor şi generaţii care pun accent pe lucruri care contează

Andreea Mihnea, EY : despre valoarea echipelor şi generaţii care pun accent pe lucruri care contează 0

Andreea Mihnea, HR Director Ernst&Young, are o experiență de peste 16 ani în Resurse Umane,

Business-uri care tin cont de oameni si oameni care redefinesc abordari

Business-uri care tin cont de oameni si oameni care redefinesc abordari 0

De la talent management la retentia angajatilor, de la motivarea angajatilor la evaluarea performantelor, de

No Comments

No Comments Yet!

No one have left a comment for this post yet!

Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box